Скрипторий: Feat - sow rumor (player core 2)
Назад к списку всех объектов Player Core 2Как это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАFeat - sow rumor (player core 2)
Sow Rumor
Feat 2
Source Player Core 2
Prerequisites expert in Deception
You spread rumors, which may or may not be true, about a specific subject. If the subject of your rumor is not currently the subject of any contradictory rumors, this takes as long as it would normally take you to Gather Information (typically 2 hours), at the end of which the GM rolls a secret Deception check against a DC they set to see how well you spread the rumor. If your rumor matches any current rumors about the subject, it takes less time to spread, and if you are attempting to overtake a particularly popular and contradictory rumor, it takes much longer or may be impossible. The DC similarly increases or decreases depending on how plausible your rumor is. For example, it might be harder to sow a rumor that the beloved, generous mayor is the head of a cult of murderous demon worshippers.
Critical Success Your rumor spreads like wildfire. Anyone who succeeds at a check to Gather Information on the specific subject learns your rumor in preference to other rumors about the subject. Your rumor persists for 1 month. You gain a +2 circumstance bonus to Deception, Diplomacy, and Intimidation checks in an appropriate situation when you invoke your rumor.
Success You successfully spread the rumor. Anyone who succeeds at a check to Gather Information on the specific subject adds your rumor to the list of rumors they could learn about the subject. Your rumor persists for 1 week. You gain a +1 circumstance bonus to Deception, Diplomacy, and Intimidation checks in an appropriate situation when you invoke your rumor.
Failure Your rumor dies off, never becoming popular enough for other people to learn it via Gather Information.
Critical Failure You are unable to spread a rumor and take a –4 circumstance penalty to Deception checks to Sow Rumors about the same subject within the same region for 1 week. In addition, a rumor spreads about someone trying to spread false rumors about the subject.
Prerequisites expert in Deception
You spread rumors, which may or may not be true, about a specific subject. If the subject of your rumor is not currently the subject of any contradictory rumors, this takes as long as it would normally take you to Gather Information (typically 2 hours), at the end of which the GM rolls a secret Deception check against a DC they set to see how well you spread the rumor. If your rumor matches any current rumors about the subject, it takes less time to spread, and if you are attempting to overtake a particularly popular and contradictory rumor, it takes much longer or may be impossible. The DC similarly increases or decreases depending on how plausible your rumor is. For example, it might be harder to sow a rumor that the beloved, generous mayor is the head of a cult of murderous demon worshippers.
Critical Success Your rumor spreads like wildfire. Anyone who succeeds at a check to Gather Information on the specific subject learns your rumor in preference to other rumors about the subject. Your rumor persists for 1 month. You gain a +2 circumstance bonus to Deception, Diplomacy, and Intimidation checks in an appropriate situation when you invoke your rumor.
Success You successfully spread the rumor. Anyone who succeeds at a check to Gather Information on the specific subject adds your rumor to the list of rumors they could learn about the subject. Your rumor persists for 1 week. You gain a +1 circumstance bonus to Deception, Diplomacy, and Intimidation checks in an appropriate situation when you invoke your rumor.
Failure Your rumor dies off, never becoming popular enough for other people to learn it via Gather Information.
Critical Failure You are unable to spread a rumor and take a –4 circumstance penalty to Deception checks to Sow Rumors about the same subject within the same region for 1 week. In addition, a rumor spreads about someone trying to spread false rumors about the subject.